torsdag 20. februar 2014

Dag 20 - Living It Up


Dagens film er den amerikanske filmen Living It Up fra 1954. Filmen er regissert av Norman Taurog og har Edward Arnold, Janet Leight, Jerry Lewis og Dean Martin i hovedrollene. 


Synopsis:
Det hele starter når Homer Flagg får vite at han er i ferd med å dø av radioaktiv stråling av sin lege Dr. Harris. En reporter fra en avis i New York får høre om Homers tilstand, og bestemmer seg for å lage en serie om den uheldige mannen fra New Mexico. Før hun rekker å reise vestover, forteller Harris den ulykkelige Homer at diagnosen var feil. Men det stopper ikke de to mennene fra å takke ja til reporterens tilbud om en heisatur til Manhattan, der de to prøver å spille med så godt de kan.




Denne filmen er baasert på en musikal fra 1953 av Ben Hecht, med navnet «Hazel Flagg». Men musikalen er igjen bassert på James H. Steret sin «Letters To The Editor».


Dean Martin og Jerry Lewis spilte i 14 filmer sammen, mellom 1949 og 1956. Denne filmen var den femte siste filmen de lagde sammen. 


Jeg er stor fan av Dean Martin sin musikk, og syntes han er en ganske god skuespiller også. Men av en eller annen grunn har jeg ikke sett mer en ett par av filmene han laget sammen med Jerry Lewis før. 


Skuespillerne gjør en god jobb i denne filmen. Martin er sitt vanlige sjarmerende jeg og Lewis spiller sin vanlige litt mer gale karakter. Janet Leigh spiller også godt i denne filmen og det er morsomt å se henne i en tidlig komedie. 


Sangene i filmen er også gdoe og underholdende og danse nummerere er overraskende gode. 


Det som skuffet meg mest med filmen hadde ingenting med selve filmen å gjøre, men desverre med bilde kvaliteten på DVDen å gjøre. Tidvis føltes det som om jeg så på en VHS kopi av filmen og for alt jeg vet så er det nettopp det denne DVDen består av, en oppskallert VHS utgave. 


Men filmen var iallefall underholdende og gjør at jeg kommer til å oppsøke flere Martin & Lewis komedier i tiden fremover.



Terningkast:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar